15.03.2015

Baaardzo ważna księga - Wielki Post 2015

 
 Czy księga może być taka ważna, że nie mogąc jej otworzyć się aż płacze?


15 marca – IV Niedziela Wielkiego Postu (LÆTARE)
Ap 5, 1-5

I ujrzałem na prawej ręce Zasiadającego na tronie
księgę zapisaną wewnątrz i na odwrocie
zapieczętowaną na siedem pieczęci.
I ujrzałem potężnego anioła, obwieszczającego głosem donośnym:
«Kto godzien jest otworzyć księgę i złamać jej pieczęcie?»
A nie mógł nikt -
na niebie ani na ziemi, ani pod ziemią -
otworzyć księgi ani na nią patrzeć.
A ja bardzo płakałem,
że nikt nie znalazł się godzien, by księgę otworzyć ani na nią patrzeć.
I mówi do mnie jeden ze Starców:
«Przestań płakać:
Oto zwyciężył Lew z pokolenia Judy,
Odrośl Dawida,
tak że otworzy księgę i siedem jej pieczęci».

I "Zasiadający na tronie" miał księgę. Ta księga to "Symbol wyroków Bożych w sprawie losów świata" (przypis). Księgi tej nie mógł nikt otworzyć. Nikt nie był godny. I mamy jakby przejście do Wielkanocy: Oto zwyciężył Chrystus (Odrośl Dawida) i On jest godzien otworzyć księgę. Nawet święci, którzy mają takie zasługi, nie byli godni. Pokazuje to, jak wielką moc ma Chrystus.
fot: LINK

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Pamiętaj o podstawowych zasadach Netykiety:
- nie używaj wulgaryzmów
- nie zaczynaj kłótni
- daruj sobie niepotrzebne komentarze
- nie musisz używać wielkich liter
Powodzenia!