27.11.2013

Recenzje książek 36. - Awantura o Basię

fot:http://kormoran.sklep.pl/awantura-o-basie-kornel-makuszynski-a,id3640.html

 Tytuł: Awantura o Basię
 Autor: Kornel Makuszyński
Polecam dla wszystkich od 7 lat.


Kornel Makuszyński - pisarz jakich wiele.
Napisał Koziołka Matołka. A dzisiaj inna jego książka: Awantura o Basię.
Książka zaczyna się smutno. Ginie matka Basi. Ale potem wszystko zamienia się w dziwne lub w wesołe albo wzruszające:
W wieku czterech lat, Basia traci mamę. Zostaje wysłana przez panią doktor do Warszawy (pod adres który zdołała wypowiedzieć matka). W podróży kartka z adresem zalewa się i nie wiadomo gdzie Basia ma trafić. Trafia do aktora, potem do pisarza a potem znajduje się jej właściwa opiekunka. Ale pisarz za żadne skarby nie odda Basi. Co ją dalej spotka? Trzeba czytać.
Książka fajna ☺. Nie będzie koszmarów (☺). Książka jest smutna tylko na początu (po raz drugi).
Historyjka czasem dziwna, czasem taka oryginalna.
Z oceną książki wiele się wahałem. Chciałem  postawić ocenę 09/10 ale zaraz przypomniało mi się, że nie przeczytałem książki do końca. Więc będzie ocena:
06/10
Dlaczego nie przeczytałem do końca?
Ano, książka w którymśtam rozdziale była strasznie nudna (Szukanie ojca Basi) i nie chciało mi się jej czytać. A więc taka ocena. Miała być większa ale co tam.
~~~~~~~~~~~~
Teraz czytam:
Sześć wieków jednego panowania - Maria Starzyńska
Król Maciuś Pierwszy - Janusz Korczak
Templariusze - Zbigniew Nienacki
~~~~~~~~~~
Zwycięzcy konkursu:
E... Nie wspominając o tym, że nikt nie brał w nim udziału, to nikt nie wygrał.
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Pamiętaj o podstawowych zasadach Netykiety:
- nie używaj wulgaryzmów
- nie zaczynaj kłótni
- daruj sobie niepotrzebne komentarze
- nie musisz używać wielkich liter
Powodzenia!