1.03.2014

Pod krukiem #1 - Skarżypyta

na fot.: Wątpię, żeby to był kruk
Osobę A biją. Ta biegnie do nauczyciela, zgłasza, że go pobito. Osoby B, C, D i F nazywają go skarżypytą.
Tak to jest, że jednemu się coś nie podoba, więc idzie komuś powiedzieć. Od razu wszyscy przezywają go "Skarżypyta!" i się na niego obrażają. Za to, że po prostu coś powiedział.

Według mnie określenie "Skarżypyta" jest określeniem tylko do niektórych sytuacji. U nas w szkole jest tak, że jedni drugiemu dokuczają, a gdy ten powie nauczycielowi, nazywają go skarżypytą. Takie określenie jest ZŁE. Skarżypyta jest wtedy, kiedy n.p. "Psze dyrektora! Ja wczoraj go widziałem jak łowi ryby! Ja go widziałem! On sobie poszedł na wagary!". Taką osobę już można nazwać skarżypytą.

A więc skarżypytą nie przezywajcie bezpodstawnie. A w ogóle, to najlepiej nie wypowiadajcie nigdy tego słowa.
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Pamiętaj o podstawowych zasadach Netykiety:
- nie używaj wulgaryzmów
- nie zaczynaj kłótni
- daruj sobie niepotrzebne komentarze
- nie musisz używać wielkich liter
Powodzenia!