14.12.2014

Myśli na III tydzień adwentu

 
"Gaudete in Domino"* - Myśli na III tydzień adwentu
*Dzisiaj niedziela różowa, inaczej zwana niedzielą Gaudete. Gaudete to z łaciny "cieszyć". Dzisiejsza Liturgia Słowa jest przepełniona słowami takimi jak: „Ogromnie się weselę w Panu,
dusza moja raduje się w Bogu moim", "Wielbi dusza moja Pana, i raduje się duch mój w Bogu, Zbawcy moim.", "Zawsze się radujcie". Gaudete in Domino - weselcie się w Bogu. (Liturgicznego koloru różowego, oprócz III niedzieli adwentu, używa się również na IV niedzielę Wielkiego Postu).


III NIEDZIELA ADWENTU 14.XII - Pośród was stoi Ten, którego wy nie znacie, który po mnie idzie, a któremu ja nie jestem godzien odwiązać rzemyka u Jego sandała Ewangelia wg. św. Jana

15.XII - Rób coś, aby cię zawsze diabeł zastał zajętym. Św. Hieronim ze Strydonu

16.XII - Jezus jest Dobrym Pasterzem. Szuka nas i jest blisko nas, nawet jeśli jesteśmy grzesznikami, przede wszystkim dlatego,że jesteśmy grzesznikami. Papież Franciszek

17.XII - Uprzejme spojrzenie i uśmiech znaczą często więcej, niż udana rozmowa. Sługa Boży kard. Stefan Wyszyński

18.XII - Wielka tajemnica się dokonuje w czasie mszy. Z jaką pobożnością powinniśmy słuchać i brać udział w tej śmierci Jezusa. Poznamy kiedyś, co Bóg czyni dla nas w każdej mszy św. i jaki w niej dla nas gotuje dar. Św. Faustyna Kowalska

19.XII- Za bogactwo się płaci. Za dużo się płaci. Edmund Niziurski

20.XII - Miłość cierpliwa jest, łaskawa jest. Miłość nie zazdrości, nie szuka poklasku, nie unosi się pychą; Św. Paweł Apostoł

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Pamiętaj o podstawowych zasadach Netykiety:
- nie używaj wulgaryzmów
- nie zaczynaj kłótni
- daruj sobie niepotrzebne komentarze
- nie musisz używać wielkich liter
Powodzenia!