2.10.2013

Aniele Boży...

 
Zdjęcie: http://dlaksiedza.pl/index.php?p1184,aniol-stroz-1

Aniele Boży, stróżu mój: Ty zawsze przy mnie stój.
Rano, wieczór, we dnie i w nocy. Bądź mi zawsze ku 
pomocy. Strzeż duszy i mojego ciała i zaprowadź mnie
do wiecznego żywota. Amen.
Jest taki ktoś, kto może latać jak ptak, spoglądając na ciebie. 
Jest taki ktoś, kto uratuje cię w każdej potrzebie.
Jest on taki miły, że strzeże cię w dzień i w nocy bez przerwy od diabła,
by twego serca Duch Śmierci nie zabrał.
Od chorób cię broni,
od diabła ochroni.
Będzie z tobą do końca, będzie cię strzegł.
On nic nie chce za to, co robi.
On nic nie potrzebuje by cię chronić.
On zbroi nie ma nawet, choć niektórzy
nazywają go rycerzem.
Nie walczy w zbroi, lecz w płaszczyku białym,
który nie wydaje się zbyt wspaniały.
Bo po co?
Nie ma włóczni,
bo by się zmęczył od ganiania
za złym duchem.
Jego skrzydła są spowite ciepłym puchem,
który cię ochrania.
Wejść do ciebie złemu duchowi zabrania.
On, już wiesz, że cię broni,
że walczy bez zbroi.
Twoje imię nosi. Wiedziałeś?
On jest Anioł stróż.
Wciąż chce ci pleść życie pełne miłych róż, 
które daje ci abyś dał je panu Bogu
w dobrych uczynkach.
Amen.

Wiersz o Aniele Stróżu. 
Autor: AleksanderK 
 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Pamiętaj o podstawowych zasadach Netykiety:
- nie używaj wulgaryzmów
- nie zaczynaj kłótni
- daruj sobie niepotrzebne komentarze
- nie musisz używać wielkich liter
Powodzenia!