13.10.2013

XIII Dzień Papieski - Papież Dialogu



Zdjęcie: http://www.wnmpbilgoraj.zamojskolubaczowska.pl/index.php?id=aktualnosci&s=24

Kto to jest ten po prawej?
To oczywiste! Każdy go zna!
To jest przecież współczesny, nasz nowy święty XXI wieku. Darzył wszystkich miłością, a dla Kościoła zrobił bardzo wiele. Dzisiaj Niedziela XIII Dnia Papieskiego.

Gdy ktoś by mnie zapytał, kto to jest na tym zdjęciu na powyżej, to ja bym się straszliwie zdziwił. Każdy powinien go znać. No, bo przecież kto św. Maksymiliana kanonizował? Kto beatyfikował Matkę Teresę z Kalkuty? A kto ustanowił Światowe Dni Młodzieży? On, największy z rodu Polaków - Jan Paweł II, w kwietniu 2014 zostanie kanonizowany za swoje czyny dla Kościoła. Na jego cześć ustanowiono Dzień Papieski. Jest on co roku 16 października, a Niedzielę tego dnia, obchodzi się w najbliższą temu wydarzeniu. Zauważcie, ile on zrobił! I, że ja go w ogóle na żywo zobaczyć nie mogłem. Gdy on zmarł, miałem niecałe 2 lata. On, który ucieszył tyle narodów swoim przybyciem, swoimi kazaniami, zostanie kanonizowany. A dzisiaj obchodzimy XIII Niedzielę Dnia Papieskiego, wspomniałem powyżej, że na jego cześć. Za to co zrobił, obchodzimy rocznice wybrania go na papieża. Bo On tak wiele zrobił dla wszystkich.

"16 października 2013 będzie XIII Dzień Papieski. Czyli rocznica wybrania kard. Karola Wojtyły na papieża (i dobrze zrobili, wybierając go ☺). Kochanemu polskiemu papieżowi wiele zawdzięczamy. Jan Paweł II ustanowił wielu błogosławionych świętymi., ustanowił Światowe Dni Młodzieży i odnowił cały Kościół. Dlatego papież ma miejsce w każdej dobrej gazecie. Za święte zasługi, 1 maja 2011 papież Benedykt XVI beatyfikował go, a ustanowienie Jana Pawła II świętym szacowane jest na 24.11 (teraz już na 27.04.2014), na zakończenie Roku Wiary, który (według mojej wiedzy) sam Jan Paweł ustanowił. 
Gazeta Robo wrzesień - październik 
nr. 14 - 15
"Znowu jesień"   

Zobacz też:
►Jan Paweł II
►Pamiątka z Jasnej Góry

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Pamiętaj o podstawowych zasadach Netykiety:
- nie używaj wulgaryzmów
- nie zaczynaj kłótni
- daruj sobie niepotrzebne komentarze
- nie musisz używać wielkich liter
Powodzenia!