1.04.2013

Zadanie od królika 2.

WITAJCIE WSZYSCY!!! Ponieważ znalazłem już swój domek, pozostaje mi mały problem. Podczas mojej nieobecności ktoś skradł mi pisanki!! Bez pisanek w Wielkanoc, kto by też przeżył! Gdzie są PISANKI???? A może... Podajcie mi nazwy innych wielkanocnych jajek! Na pewno uda mi się znaleźć coś innego niż pisankę! Wszyscy będą zaskoczeni! Właśnie! Zanim zaczniecie myśleć, Znam jeden taki rodzaj. Ci jak tam... ludzie, obklejają jajka naklejkami!!! Jak nazywa się taki rodzaj... O, króliczę! Zapomniałem...

Pomóżcie Króliczkowi!! Nie udało mu się odzyskać pisanki. Musi znaleźć inne jajko. Pomożecie?

W zamian za wszystkie poprawnie wykonane zadania, można dostać zakładkę od robo-super!

Streszczenie zadania: Napisz w komentarzu rodzaje wielkanocnych jajek. Innych niż pisanki. Czy jajka maluje się inaczej? Czy można je ozdobić inaczej? Niektóre jajka nazywają się inaczej niż pisanki...

Podpowiedź: Kilka nazw jajek znajduje się w pewnym poście...

Kliknij "Czytaj więcej" by dowiedzieć się o Polskiej wielkanocnej tradycji...

Znaną tradycją jest nam śmigus dyngus. Dzisiaj również obchodzimy PRIMA APRILIS!!!
O śmigusie-dyngusie wiemy, że chłopcy chodzili od chatki do chatki śpiewając piosenki i mówiąc wierszyki. Potem smagali gałązkami, lub polewali wodą lubiane panny.

O Prima Aprilis wiemy, że nazwa pochodzi pd włoskiego Prima (Pierwszy) i angielskiego Aprilis (Kwietnia).
W dzisiejszym dniu możemy mówić niestworzone żarty i wykrzykiwać Prima Aprilis!

Dzisiaj Śmigus-Dyngus i Prima-Aprilis Łączą się! Czyli, wodne robienie żartów!

Do suchej nitki!

1 komentarz:

Pamiętaj o podstawowych zasadach Netykiety:
- nie używaj wulgaryzmów
- nie zaczynaj kłótni
- daruj sobie niepotrzebne komentarze
- nie musisz używać wielkich liter
Powodzenia!